Så fort ett år går

Ett år senare har jag fått alla behandlingar som går att få...och alla biverkningar som går att få också. Men inte är väl jag ledsen för det. Det konstiga med bröstcancer är att mitt liv är mycket bättre nu än innan jag fick diagnosen. Jag har backat ur alla föreningar jag jobbat ideellt i under många år. Föreningar och uppdrag som har varit jätteroliga, utvecklande och viktiga. Jag har fått vara med om så mycket roligt. 

Jag har under senaste året fokuserat helt på att bli pigg igen. Jag har tränat, paddlat kajak, cyklat och målat..målat...och målat ännu mer. Samtidigt har jag lagt siktet framåt och jobbar inte lika mycket ensam hemma längre. Istället lägger jag 20 timmar i veckan på att planera kök åt kunder på Ikea. Jag har roligt hela, hela tiden. Tänk att få arbeta i ett hus med 220 onödigt positiva människor som gillar att lösa problem. De allra flesta välutbildade akademiker som driver företag vid sidan om, eller som helt enkelt gillar att ha kul. Slöseri med samhällsresurser tycker en del. Det tycker inte jag. Det är istället ett sätt att maximera det roliga och kunskapen....för båda parter. 

Kommentera här: