Långsamt framåt

Sammanfattar dagen ganska bra.
Dagen är grå och allt det som ska göras tar tid.
Jag lever ett liv utan kamera och det är tuffare än man kan tro.
En isfläck förra vintern och objektivet slog i isen och gick sönder, medan jag låg och sprattlade med benen rätt upp i vädret. Ett liv med mobilkamera och utan min Nikon gör att bilderna och artiklarna blir få.
Nya objektiv är på gång, och nya idéer ligger och väntar.
Trots att vi får skjuta upp Australien ett tag känns det rätt bra.
Förresten....vart tog snön vägen?? Skidorna är vallade och jag står startredo.

Kommentarer:

1 Jonas:

Hör finns objektiv. Fast Cannon...

Hur är det med isen? Skridskoföre med grillpaus vid Näbben?



/Jonas

2 Olle Q:

Ja du Äla, det är skillnad på mobil och Nikon.

Hoppas du kommer igång igen, det är vackert oavsett väder och årstid.

Australien, låter som ni planerar en resa dit, helt rätt.......

När blir det i så fall?

/Olle

3 IngerF:

Hej Äla!

Otur! Själv ramlade jag på snöfritt underlag spik nykter en torsdagsförmiddag för tre veckor sedan. Det var första promenaden i San Agustin på Gran Canaria. Jag gick och tittade på kaktusar som jag ville fotografera, lyckades trampa snett på en betongkant och föll handlöst och slog i kameran så det sjöng. Men den fungerar fortfarande, även om det är något som skramlar i den som inte var där förut. Så utöver några skrubbsår gick det bra. Att slå sönder en systemkamera är ju inte särskilt roligt. Skrubbsår läker.

Nog är livet roligare med kamera än utan - även om man inte alltid hittar nån som vill titta på bilderna...

Kram

Kommentera här: