Den nordatlantiska oscillationen tar kål på mig

Ändringar i lufttrycken som gör att Sibirens kalla vindar drar ner över oss gör att jag huttrar hela tiden.
Är det fler än jag som funderar på att flytta till Australien eller något annat varmt land.
Om ni undrar vart jag har tagit vägen de senaste fyra veckorna så är det nog bäst att ringa Skanova.
Skanova äger vår telestation i Skruvstad. I den ska det bytas en port för att mitt bredband ska fungera...och efter mycket krångel lät de hälsa att de kommer dit för att reparera först den 29 november. Fyra veckor!!! Är det rimlig service, tro.
I en vecka har jag nu använt mitt panik-köpta mobila bredband. Men för den som bor i ett av tre områden i Grums kommun där det är radioskugga så är livet inte så glatt. Svårt att jobba, svårt att blogga, men ganska lätta att leva. Om man bortser från de kalla vindarna. Tur att jag är gift med en finländare. Finländare bygger alltid bastun först och allt annat efter det. Hyvää.

Kommentarer:

1 Mrs Happy:

Har saknat dig på nätet!! Ringde desutom flera gånger i går och idag för att bjuda in till årliga glöggen. Men det får bli en annan gång! :) Take care! ...och JA nya Zealand JAAAA tack!!!

2 Anders:

I'm hearing ya, we are down the 40s F overnight and that's enough cold for me.

Beautiful sunny days though in the 60s and 70s so trunks and t-shirt is still the desired attire.



Last week I finally manage to convince my wife that I could turn on the heater in the house.

I hate it when you're sitting in the sofa having that cold swirl of air around your feet from everything being chilled down (no insulation at all under the floor).

Just the pilot flame of the wall heater is enough to chase that chill out.

3 Jonas:

Ja, och själv sitter jag i prästgården och fryser. (dumt att dra upp värmen för någon dag). Efter en mardrömstur genom Dalsland i söndagens snöstorm så avvaktar jag nerfärd tills dess att skitvädret runt trestadsområdet har bedarrat. Behöver alltså jobba härifrån vilket inte är så lätt med endast ett mobilt tele2-bredband. Värdelöst minst sagt. Fast i morse kom jag på att jag ju hade lagt lådan med modemet från AllTele någonstans. Efter lite pyssel fungerar det nu perfekt med ADSL. Kanske inga superhastigheter men helt ok.



Dock så beställde jag mobilt bredband från Net1 med extra utomhusantenn nyss. Kan vara skönt med backup.



Ha det fint i vintersolen

Kommentera här: