Den ofrivillige fastighetsskötaren

Och jag som trodde att jag var kommunikatör.
Det är jag inte alls. Jag är den ofrivillige fastighetsskötaren som snällt går ut och röjer snö med traktorn, värmer upp frusna vattenledningar med byggfläktar och varmluftspistol och fixar med den trasiga icke fungerande bredbandsuppkopplingen. Dessutom ingår i tjänsten att sköta familjens bankärenden då de inte kan eller inte orkar föra över pengar på sina konton eller betala familjens räkningar när ingen annan gör det.
Hur blev det så här?? Kom det med graviditeten??
Men trots alla oönskade arbetsuppgifter är det i alla fall vackert som ett vykort ute. Det blir man glad av att se.
Idag när jag tog kort var det någon slags frostig sepiafärg bort över skogskanten. Novemberljus när det är som allra bäst.

Kommentarer:

1 Titti:

Förstår precis vad du menar: snöslungekörare, kamrer, inköpsansvarig i största allmänhet, sakletare i synnerhet.

Kommentera här: