Moln ute, stökigt inne – sol i hjärta, sol i sinne.


What a fabulous day!!

Fattar inte vad det är som gör skillnaden, men idag var just en sagolik dag.
Moln ute, men sol i sinne.

Jobbet flöt på bra. Ibland hjälper slumpen till att lösa problemen på vägen. Det är som om sakerna dras till rätt plats.

I morse var det bara jag och Elina hemma.
Sofie var hos Alex.
Jorma och Markus är i Kiruna och besöker Rymdgymnasiet, dit Markus har sök inför hösten.
Det verkar vara en riktigt....riktigt bra teknik- och naturvetarskola med inriktning rymden.
Markus har varit med i skolan i tvådagar. Besök från det företag i USA som har byggt en turist-rymd-färja som ska utgå från Kiruna, föredrag på engelska för de amerikanska besökarna och datakunskap låg på schemat.

Ikväll...snöfestivalen i Kiruna. I morgon två mil snöskoterkörning för ett besök på Ishotellet...och sedan två mil snöskoterkörning tillbaka. Giss om jag skulle vilja vara med.


Har pratat med mina cykelkompisar idag och gjort en grovplanering inför året.
Cykla...cykla...cykla...
Simma....simma....simma....
Springa....springa...springa...
Skida....skida....skida......

Efter att jag levererat matinköpet till min lillasyster, mockat stallet och fått alla kusarna på plats....rivit av huset med dammsugaren och gjort eld i pannan for jag tillbaka in till Karlstad för att hämta Sofie och Emelie som varit på den braiga filmen "Benjamin Buttons otroliga liv". Den måste jag bara se.

Så plockade jag upp min mamma hos hennes lillasyster Gunhild som fyller år idag.
Det är bra med personer runt omkring en som ger inspiration. Det gör både min mamma och hennes syster.

HAr du någon som inspirerar?




Kommentarer:

1 Inger Fritiofsson:

Så det är till Portila man ska åka för att få se solen? Själv har jag inte sett solen på veckor. Men det kanske är min hjärna som är dimmig?



Inspiration? Hm, för min del mestadels inom det strikt privata och naturvetenskapliga området ;-)



//IngerF

Kommentera här: