Idag kom den....


....snön, alltså.
Det är vitt på backen.
Jormas flyg till Sundsvall var inställt så han har fått ägna hela dagen åt att köra de 70 milen med bil.

Vattnet i stallet var fruset så där har jag stått i kväll med en värmepistol för att få fart på ledningarna.
Smokie satt som ett frustande frimärke i boxväggen och väntade på att oljudet skulle sluta.

Veden vi la in i pannrummet under helgen är sur och fuktig än, så där har jag suttit den andra delen av kvällen för att få fart på elden. Jag gillar som bekant inte att duscha kallt.

Hos Jormas ex-svåger Håkan Lindh i Tidaholm hade det kommit två decimeter. Hade jag bott där hade jag vallat skidorna och gett mig ut på mörkeråkning.

Trots detta bor jag kvar i Portila...och bygger ut.
Se det positivt. Det kan bara bli bättre från och med nu och det är ju en himla tur.
Att ha lite motvalls innebär egentligen bara bra saker.

Förmiddagen ägnade jag åt ett möte på Länstyrelsen för att få fart på kvinnors företagande.
Jämställdheten skulle må bra av att kvinnor företagande ökade, och att de företag som drivs av kvinnor växer. Vi kvinnor äger bara 1% av alla tillgångar och det säger en del om vilken tillgång vi har till makt. Och möjligheten att förändra.

Vilka fanns med....Karlstads universitet, Mångfaldscentrum, Region Värmland, Nätverket Klarorna från Årjäng, Nätverket i Torsby, Projekt Selma-representanter och Böret  Segolsson från Regionalt Resurscentrum.
Intressant förmiddag.

Kommentarer:

1 Junitjej:

En sådan trevlig blogg du har!

2 AnnaKK:

Hej på dej! :-)



Har inte riktigt koll på väderläget där du bor, men här i norra Skåne är det riktigt ruggigt idag. Det känns kallare nu när det är 3,5 plusgrader än när det var dito minusgrader häromdagen... Och så duggregnar det... Blä!!!



Så... Man skulle kanske hänga med dej till Thailand!? Har du nåt fack över i väskan där jag slinka ner...? ;-)

3 Björn G:

Finns ett jobb på Broby grafiska som jag tror skulle passa dig!

Kommentera här: