Så är äntligen hösten här

Fast det bär emot så måste jag säga att det är skönt. Det är skönt att den långa varma sommaren som vi har haft sedan i april är över. När temperaturen sjunker och mörkret lägger sig blir det på något vis lugn och ro, ordning och reda. Ja, tid för att göra en ny lång skön lista att hänga på min kylskåpsdörr. En lista på allt jag vill göra, genomföra och genomleva. En måste-göra-lista-en, Bucket list, en önskelista...ja kalla den för vad du vill men eftersom vi har ett liv och vi väljer själv så väljer jag att tänka att det är den enklaste sak i världen att skriva upp det och stryka allt eftersom. Så vad står då på listan denna gång? Cykla i Europa (naturligtvis), paddla i den finska skärgården, åka skidor i Norge, vandra och cykla i Aostadalen och runt Bodensjön, njuta av Värmlandsnäs vackra skärgård i kajaken. Jag kan fortsätta hur länge som helst men nu ska jag gå och skriva in det under varje månad på den nya listan. Känslan att göra varje grej och sedan stryka den från listan är oslagbar. Vi har ett liv....lev det nu. :)

Kommentera här: