Så har sommaren gått och solen har lyst som aldrig förr och regnet har dundrat ner....också som aldrig förr. Själv har jag varit uppbokad med ett till tre sjukhusbesök i veckan. Det är ett heltidsjobb att vara sjuk...men så blir jag väl omhändertagen också. När jag berättade för sköterskan som har hand om mig att jag ville skjuta på besöket en dag för att jag skulle klättra upp för Galdhöpiggen (Skandinaviens tak) för att sedan klättra med rep och stegjärn glaciärerna och sedan cykla Rallarvägen. Ja...då tittade hon allvarligt på mig och sa: - Jasså...det också. Vilket på vanlig svenska betyder: Jo...om du tror att du klarar av det du som får cytostatikabehandling = glöm det.
Men bara för att motbevisa den lilla rara sköterskan klättrade jag upp för toppen, stegade mig fram på glaciären och cyklade just Rallarvägen över fjället mellan Haugastöl och Flåm. Fantastiska turer alla tre som jag varmt kan rekommendera.

Kommentera här: