Uppehåll i bloggandet

 
Ja...det har nog inte undgått någon att Heineredskan har varit lite frånvarande under en tid. Man skulle kunna säga att livet kom emellan. Efter en mammografiundersökning i februari satte cirkusen igång och jag var till sjukhuset för provtagning ungefär en gång i veckan. Det är en konstig känsla det där...att vara fullt frisk men ändå vara sjuk på något konstigt sätt. Eller sjuk och sjuk....en knöl i mitt vänstra bröst..ett stänk av förkalkningar runt om...varav en var förstadie till tumör. Då är det bara ett som gäller - operation. Jag är fortfarande fullt frisk, men numera nyss opererad och åter på min cykel. 20 kvinnor varje dag får besked om bröstcancer. 8 000 per år. 90 procent av alla kvinnor blir helt återställda. Samtidigt får 9 000 män besked om prostatacancer varje år. En tredjedel av all cancer hos män. Vi känner säkert någon som drabbats både du och jag. Det är mycket som är bra med svensk sjukvård är min åsikt idag. :)

Kommentarer:

1 Pillargontanten:

Med vilja och din styrka klarar man massor även om livet ibland sätter käppar i hjulen :)
Du underbara människa!
Styrkekramar från Värmskog!

Svar: Tack snälla. Det känns faktiskt som om det var en parentes i livet. Eller ett wake up call. JAg cyklar precis som vanligt, jag går precis som vanligt, jag är på lite mindre möten än vanligt och jag målar mer än vanligt. :)
EvaLena /Äla

Kommentera här: