Och hur går det för Heineredskan då?

 
Jo. Jag är opererad...men definitivt inte sjuk. proverna har kommit tillbaka och jag är glad för ingenting har spritt sig vidare i kroppen. Det är skönt. Det de tog bort var hormonkänsligt, snabbväxande och aggressivt. För att vara helt säker på att ingen cancercell har stuckit vidare i kroppen och smitit förbi kirurgens kniv kommer jag att få en cellgiftbehandling. Det är jag både glad och tacksam för eftersom det då minskar risken för att något ska komma tillbaka. Med andra ord...under sommaren och en bit in på hösten kommer jag att byta frisyr. Lite kul eftersom jag alltid har velat prova hur det är att ha riktigt kort frisyr. Eller snarare...hur det är att inte ha något hår alls. Jag är helt övertygad om att jag kommer att vara både trött, illamående och feed up på allt när hösten är här. Men....det är övergående. Och nu får jag användning för det jag alltid säger när jag sitter på cykeln.."efter en lång seg uppförsbacke kommer det alltid en skön härlig nedförsbacke där man kan njuta igen."

Kommentarer:

1 Olle Q:

Bästa Heineredskan, du kommer att klara detta, en besvärlig tid med kalt huvud är bättre än att cancern spridit sig okontrollerat. Se bortom denna svåra tid, då du har både hår och ork tillbaka. Dessutom, vilken fantastisk bild du lagt upp, det är en bild som du borde skicka till någon fototävling. Proffsig så det sjunger om det. Försök.

Kommentera här: