Hur gör man????

I julas fick jag en jättefin present av mina tre barn som jag inte har hunnit använda för än idag. Men idag fick det bli...och det har ställt till lite praktiska bekymmer.
Jag skulle för första gången i mitt liv få gå till en salong och få manikyr och långa, blanka, fina naglar på mina fingrar.
Jättetrevligt och lärorikt. Vilket konsthantverkt det är. Om ni bara visste hur många lager som ska läggas på, slipas och lackas.
Nu sitter de där....och mina händer blev som nya.
Men greppet att ta, sättet att arbeta blev helt nytt. Hur gör proffsen när de ska hacka en lök, skala en morot och öppna alla förpackningar när naglarna sitter ivägen???? Ja, inte vet jag.
Så nu sitter jag här vacker, men handikappad och knappar in bokstäverna med bredaste punkten på mitt finger. Skynda långsamt är mitt nya motto.

Kommentarer:

1 Olle Q:

Ja du Äla, ibland är det en fördel att vara man, man slipper långa och sköra naglar, vackert bemålade.
Det viktigaste för oss är att vara ren under naglarna och klippa dem då och då.
Därför har jag både skalat lök och skalat morot idag.

Svar: Det är en fördel att inte vara fixerad vi utseende. Jag uppskattade den julklapp som barnen gav mig. Jag kände mig riktigt fin i några veckor.....sedan kom verkligheten och livet över mig igen. Meka cykel funkar inte om man inte får ta i.
EvaLena /Äla

Kommentera här: