Mostrig - inte mammig

När inte pappa och mamma finns i närheten får man ta vad man har.
Nu är Matilda trött (mitt i middagsbestyren) och då blir hon "mostrig".
Det finns massor jag har lärt mig av andra kulturer. I Zambia lärde jag mig att använda chitengen och det är bara en av massor med saker jag lärt mig i byn nära Lundazi.
I fyra dagar har vi fått rå om Matilda medan mamma och pappa är på sjukhuset och tar hand om den nyfödda lillebrodern. Fast vi är sex vuxna i huset är det stolta mostern hon gärna tyr sig till.
I sådana lägen måste jag tacka mina vänner i Zambia som lärde mig att använda chitengen för att bära barnet med. Jag har så mycket att tacka dessa människor för.

Kommentarer:

1 Jonas:

Och snickarshorts... inte varje dag jag ser dig i det ;-)

2 Inger:

Hej!

Chitenge är kanske bättre än den svenska babyselen?

Inger

Kommentera här: