Så tog sagan slut

Den 5 februari tog sagan slut.

Återigen kom det bevis på att vi inte styr livets gång. Tidigt på morgonen somnade pappa Åke in efter några veckors tid av sjukdom. Två dagar före jul åkte vi in till sjukhuset eftersom han inte kunde prata ordentligt. Elva dagar senare hämtade vi hem honom med diagnosen elakartad hjärntumör. De sista fem veckorna fick han vara hemma hos sin familj, i det hus han föddes för snart 80 år sedan. Mamma Gerd var vid hans sida, precis som hon har varit de senaste 55 åren, till dess att han tog sitt sista djupa andetag och for vidare, och alla barn och barnbarn var där under hela dagen i söndags.. Han hade det så bra han kunde ända till sista dagen.

 

Gråt inte vid min grav

JAg finns inte där

Jag finns i solens

spegelblänk på fjorden

Jag finns i vindens lek

över sädesfälten

Och när du en tidig morgon
väcks av fåglars kvitter
är det min röst du hör
Så gråt inte vid min grav
Jag är inte död
Jag har bara gett mig av

 


Kommentarer:

1 Olle Q:

Tråkigt att sorgen drabbat er.

Men tänk på alla de fina stunderna med pappa så blir det lite lättare.

Detta är livet, med sitt obevekliga avslut.

2 Inger Fritiofsson:

Så vackert skrivet.

Sorgen är så vacker mitt i smärtan. (Jag vet.)

Jag läser trots allt, att din pappa fick sluta sitt liv just i sitt liv - hos familjen, hemma. Det är inte alla förunnat. Han somnade säkert in lycklig och har gått vidare som en harmonisk själ.

Kramar till er alla,

Inger

Kommentera här: