Det är detta som kallas livet

Idag är jag ledsen.
Som ni har märkt har jag inte skrivit mycket under hösten.
Det beror på att min pappa har varit dålig. Det började med en ambulansfärd till sjukhuset några dager efter min femtioårsdag. Stroke, hjärtstopp och en "tia", sa de när han kom in.
Pacemaker och massor av mediciner som skulle kunna ta kål på en elefant...men inte på min pappa.
Tio veckor har gått. Tio kaotiska, veckor och idag har man konstaterat en hjärntumör som inte går att göra något åt.
Idag fick vi inte besöka honom för han var "orolig". Han vill bara hem. Hem till kor, traktorn, skogen och allt annat som gör honom till en hel människa.
Låt mig bara vara ledsen en stund så kommer jag att skriva igen.
Det är detta som kallas livet.

Kommentarer:

1 Pillargontanten:

Kram till dig, Eva-Lena!

2 Mrs Happy:

SÅ ledsen att höra detta Äla. Stor kram till dig. <3

3 Mrs Happy:

SÅ ledsen att höra detta Äla. Stor kram till dig. <3

4 Inger Fritiofsson:

Kära Äla,

ja detta är väl något vi ska igenom allihop. Jag har ju också mina föräldrar kvar och fast jag vet i huvet vad som väntar, så kommer jag inte att vara känslomässigt beredd ändå när det väl är dags. Vilket ju kan bli om en timme - eller om 10 år. Livet låter sig inte alltid planeras. Tillåt dig att vara ledsen, du har all anledning.

KRAMAR

från

Inger

5 Anders:

Words cant describe what I feel for you and your dad. It is just to close to home.



My best heartfelt well wishes to him and you and I know he will fight like a true viking.



6 Pillargontanten:

Gott Nytt År!

7 Kerstin:

Kära, Du!

Wir sind mit unseren Gedanken bei Euch allen. Ja, so ist das Leben, das wisst ihr, so nahe am Kreislauf der Natur wohl am Besten. Aber Abschied nehmen tut weh, auch das ist das Leben und auch da spüren wir , dass wir lebendig sind, auch wenn es so weh tut.



Seid umarmt, die ganze Familie,

herzlich, Kerstin & Ulli

8 Olle Q:

Äla

Så tråkigt att höra om din pappa.

Du återkommer när du orkar.

Kram

Olle

Kommentera här: