Solsnö och journalister

Att vara egen företagare betyder ibland....ganska ofta...att man får gör lite av varje och mer av det mesta.

Idag har det varit en så kallad kompottdag.
Sent i går kväll betalade jag ut lönerna. Idag fick jag förfrågan om att tänka till på logotype och webbplats, samtidigt som jag hade en av länets ekonomi-journalister på tråden om ambassadörskapet. Under tiden försökte jag slutföra an påbörjad artikel och beställa fler t-shirts och mössor från tryckeriet. Uppdatering av de två webbplatser jag ansvarar för och nedtecknande av mötesprotokoll. Det blir liksom aldrig tråkigt.

Länets ekonomi-journalist blev en trevlig överraskning.
– Jasså, du är dotter till Åke. Ja, se honom har jag skrivit om många gånger. Då har du förstås hört det mesta om LRF, Lantmännen, Centerpartiet och Landstinget?
Inte en chans att vara anonym och kort i raderna. Men det gjorde inget för samtalet var trevligt.
Ute var det solsnö och ingen vettig människa vill vara inne en sådan här dag. Ytterligare ett samtal för att koordinera spårskoter och spårsläde. Här ska åkas skidor.

Kommentera här: