Snötunga skyar

Det var kallt och det var blött. Men hemma hos Markus var det varmt och gästvänligt.
Hans hyresvärdinna öppnade sitt hem  helt obesvärat och där rumsterade vi hela helgen.
Helgens tips var enkla, lättlagade, billiga och nyttiga maträtter.
Under helgen fick jag ett sms från en god vän som just for förbihopptävlingarna på Lillerud. Hon skrev:
"Passerade ridtävlingen vid Lillerud i bil.
Min käre make utbrast: – Tack gode gud för att du gav mig söner!"
Jag skrattade gott åt det han sa.
Hästeriet är sannerligen inte något för den som gillar att vara lite "laid-back".

Kommentarer:

1 Olle Q:

Säga vad man vill, men naturen är vidunderlig.

Kyla, grått och snö i luften, eller hetta och torr röd sand, varför inte grön ångande regnskog.

Lika fångad blir man alltid, man lär sig aldrig att uppskatta det till mättnad.

Fin bild EvaLena.

Jag fryser om fötterna när jag ser den.

Olle Q

Kommentera här: