Lantbruksarbetare Heinered

Ja, det är nog som en god vän till mig mycket riktigt har kommenterat.
Att sitta tillbakalutad på balkongen med en öl i handen är inte något för mig - alltid.

De senaste två dagarna är det lantbruksarbetare Heinered som har visat sitt rätta jag.
Igår strängade vi hö och pressade i den pressande värmen. De 29 graderna och de 370 balarna som skulle läggas rätt på vagnen och sedan lastas av och läggas i höladan var ett lagom sextimmars pass. Jag har kört hö sedan jag var liten, men så skitig och dammig har jag aldrig varit förr.
När vi var klara gick jag raka vägen ner till sjön och tog mig ett dopp. På vägen hem åt jag smultron medan sjövattnet droppade ner på marken. Gött.

Idag skrev jag hela dagen och avslutade med ett styrketräningspass med röjsågen, efter att ha visat vår målare knepet med den hopplösa takfärgen på övervåningen.

Nu ska jag ta mig en kall öl - ute. Vill du göra mig sällskap? Välkommen.


Kommentera här: