Nu finns det hopp om livet igen....


Yes....
Idag ramlade ljuset ner i min postlåda.
Bekräftelsen på att jag ska gå akvarellkurs till sommaren.
Tänk det kan jag leva på hela året.

Bar för det gick arbetet alldeles strålande idag. Fick massor gjort, trots att jag har blivit avbruten för besök, körningar och telefonsamtal mest hela dagen. 

Visste du att det för 146 år sedan sköts 52 vargar bara i Värmland?
Det fanns en hel massa varg då, jämfört med idag.
Ändå visar statistiken att antalet vargobservationer idag är fler än på mycket lång tid.

Har du varit in på Vargobs och kikat?

De senaste hundra observationerna i landet ligger samlade i trakterna kring Sunne och Torsby.

Kommentarer:

1 Anonym:

Visst är det märkligt att vissa dagar flyter bara allting bra, man får massor gjort och hinner dessutom bry sig om vänner och rentav äta riktig mat! Andra dagar är det som förgjort, allt strular. Undrar om det har med ens egen dagsform att göra, eller om Tingen bråkar med oss i olika omfattning?



Vargen behövs.

Björnen sover, men här den är vaken behövs den med. Liksom huggormen och råttan. Men som människa klarar jag mig bra utan kontakt med någon av dem.



//IngerF

2 Mrs Hapy:

jo, nog vet jag att vargen finns alltid! :) I dag har jag varit med och spårat en flock på åtta vargar rakt ut i vildmarken uppe i norra värmland. Någon varg fick jag inte se men väl spår, krafs, legor, spya, markeringar och bajs. Superspännande var det! Vi såg Lospår och utterspår också! ...och nu är jag något pömsig... ;) man blir det aav att traska runt i skogen i ospårad snö....

Kommentera här: