Vilken skön dag....


....det verkar att bli.
Nästan lite majkänsla.
Ska faktiskt ta en mellandag och skippa skrivandet. Idag ska det repareras staket, hämtas hö, och grävas ute.

Grums kommun har beslutat att lägga ner Grums Näringslivs Centrum som arbetar för nyföretagande i kommunen. Det gör mig lite irriterad. Vem har de tänkt  ska arbeta med de här frågorna nu? En tjänsteman i kommunen??
Hur tänker de med mina skattepengar nu?

JAg och Ylva Zaring har fått i uppdrag genom Företagarna att ta över administrationen av stipendieutdelningen till kommunens niondeklassare, så idag ska jag sätta mig in i hur det fungerar. Väljer stipendiat gör skolan, kringjobbet med papper och att få in pengar sköter Företagarna.

I Grums är faktiskt majoriteten av ungdomarna duktiga, amtiösa och lyckas riktigt bra. Problemet är att de inte har möjlighet att använda sin utbildning i kommunen...så då flyttar de till Karlstad, Stockholm, Göteborg, Oslo och resten av världen. Synd. 


Kommentarer:

1 IF:

Men ni har en rackarns bra gymnasieskola!

//Inger

2 Nicole:

Hejsan ^^

Ville bara berätta att jag har en designblogg där det pågår designauktioner. Billiga priser och välgjorda designer, om jag får säga det själv haha ;) Ibland har jag även utlottningar :)

Kika gärna in om du är sugen på en ny design...



http://xoxonicole.blogg.se/category/design-auktion.html

3 mrs happy:

hmmm kankse inte så smart drag av kommunen att lägga ner näringslivscentrum....hur tänkte se då???!!

Kommentera här: