En bra dag för ideellt arbete


Ja...det ska vara sådana dagar också.
Idag har jag varit den lilla medmänskliga ängeln som har hjälpt till utan att ta betalt...hela dagen.

Ta ut hästarna åt barnen.
Bjuda svägerskan på oplanerad lunch eftersom hon hade patientbesök i trakten (kul).
Måla väggar, spackla dörrar och byta glasruta i Gamla Skolan (efter 18-års festen  i lördags). Rätt ska vara rätt...de fick tre objudna tätortsgäster som blev lite kreativa.

Ta in posten åt grannen som hamnat på sjukhus för skenande puls.
Handla åt den andra grannen som ramlat och brutit sitt högra knä.
Köra barnen till dressyrträning eftersom det ingår i föräldrakontraktet.

Jag hoppas att jag har höjt standarden på det lilla moln jag kanske hamnar på. Eller så har jag höjt standarden på den lilla eldstad jag ska sköta en trappa ner. Vem vet.

A good day for volunteer work tasks.
Yepp. There have to be days like that too, you know.
I have been the fellow human angel ...all day long.

Brining the horses out.
Serve some oplanned lunch up for my sister in law. (liked it).
PAint the wall, paste a door, and change a window at Skruvstad old school. (someones 18th bithdayparty). Fair enough...clean up the mess after some univited, creative, conurbationyoungsters.

Bring the post in for hte neighbour who´s at hospital.
Buy some foodstuff to the other neighbour who has broken her knee.
Drive one kid and a horse, and bring two kids and two horses home from a dressage-lesson.

I hope that will raise the standards of my little cloud on the other side. Or I might have raised the standars of my fireplace down the stairs. Who knows.
.

Kommentera här: