Röjning vid hormon-torpet


När jag var gravid med Elina (som nu är 14 år) skulle jag ner till antikhandlaren och köpa en hallspegel och ett hallbord.
När jag kom hem hade jag köpt ett torp. Detta torp som du ser på bilden.

När jag på kvällen pratade med Jorma, som då bodde i Stockholm, frågade jag lite försiktigt vad han hade för sig på fredag.
- Nja...ingenting speciellt. Varför undrar du?
- Joo...jag tänkte höra om du vill med och titta på hus.
- Hus?? Jasså...vem är det som har köpt hus? frågade han då.
- Jooo....deeet...äär..vi....
- Va?? 


Ja...så blev det att vi köpte ett hus till.
Vi har byggt om och byggt ut detta torp i omgångar mest hela tiden. Och när det inte har varit under byggnation har vi hyrt ut det . Det har funkat bra...förutom att sista hyresgästens bekanta slog sönder huset totalt en natt när hon jobbade. Snacka om bra kompisar. Så nu är det under totalrenovering igen...och denna gång har min egen "Ernst Kirschsteiger" fått klorna i torpet. Voi...voi...voi...

I vilket fall som helst var det dags att ta ett tag med röjsågen och klippa gräset. Där försvann min dag i ett nafs.
Om du inte visste det så är det ungefär samma tillfredstälelse att röja som att dammsuga. Det blir så grannt...så grannt efteråt.

Kommentarer:

1 AnnaKK:

Men så sött! :-) Har ju sett hur ni fixar med ert andra hus, så det blir garanterat alla tiders lilla underbara torp av detta!!!



Önskar jag var lite pyssligare med sånt där som röjsågar och gräsklippare och verktyg över huvudtaget, men om jag inte ställer till med nåt elände med dem så tycks de ställa till elände med mej...? :-/ Röjde lite gräs i fjol, och sen hade jag ont i ena armbågen jag vet inte hur länge efteråt! Hur klen får man va???



Och inte är jag ett dugg bättre på att marknadsföra mina bilder/serier osv... Vet lixom inte vart jag ska skicka dem för att eventuellt få dem publicerade...? Men det kvittar! Jag tycker det är kul att bara lägga ut dem i bloggen - och särskilt då om jag får lite respons på dem där. TACK för dina positiva kommentarer!!! :-)

2 O L G A:

Du är inte rädd av dig, tror jag. Eller?

Kommentera här: