Playan vid Inre Hamn i Karlstad



I tre dagar ska jag hjälpa Kristin....du vet hon med trädgårdsföretaget Träd & Gård....att rensa och vattna det vi planterade tidigare i sommar vi de nybyggda lägenheterna vi Inre Hamn i Karlstad.
Ett fint jobb för en informatör, webbredaktör under sommarledigheten.
Vissa saker gör man bara för att det är sååå roligt.

Det är ett riktigt fin-jobb. Resna...prata med folk och vattna. Lägenheterna är som att komma till andelslägenheter i Spanien....fast det är playan i Karlstad. Nytt...fräscht....vid vattnet....nära till stan...den nyöppnade kvarterskrogen Jästen runt knuten. Tja...vad mer kan man begära om man nu nödvändigtvis ska bo i stan.

Av alla människor så träffar jag min gode vän...och tidigare kollega från Karlstad Turistbyrå....Karl-Åke Nordkvist där.
Nämän...klart att han bor i en av de vackra lägenheterna som vetter mot vattnet. Språkmagistern på Lundsbergs internat har en bedårande utsiktöver Karlstad, med en balkong som kröker runt hörnet av huset. Design har han alltid varit en klippa på.

Efter att ha sällskapat mig i vattningen i en och enhalv timme fortsatte vi samtalet över en kopp kaffe i hans våning.
Vi hade ungefär tjugo år att diskutera...och som alltid med goda vänner så var det precis som vi sågs igår.

Han bor i lägenheten längst upp till höger i huset rakt fram. Port koden är......hemlig.

Kommentarer:

1 Inger:

Naturkrafterna har hjälpt mig på traven. Jag som har funderat så, hur och när jag skulle kunna sammanföra Äla och Karlåke igen! // IF

2 EvaLena Heinered svarar::

JA...man kan ju undra varför vissa sammanträffanden bara dyker upp.

Kanske är det meningen att vi faktiskt ska träffas alla tre, för första gången, och äta middag. Förslagsvis vid hans lilla kvarterskrog.



Frågar du Karl-Åke själv så är det säkert Mamma Nordkvist som har ett finger med i spelet.



I vilket fall som helst hade vi trevligt och jag log hela kvällen över hur eftermiddagen blev.

3 Karlåke:

Jag log också hela kvällen... och hela fredagen också som tillbringades med vår gemensamma vän Inger och andra till Inger och mig gemensamma vänner. Vi åkte båten som gör en stadsrundtur och där guidade Heinereds och Nordkvists bekanting sedan åren på turistbyrån i början av 80-talet med lika stor bravur nu som då. Roligt! Efter denna rundtur åt vi massor av mat i Inre Hamn och hade det allmänt urtrevligt.



Blott Sverige svenska somrar har!

4 EvaLena Heinered svarar::

Karl-Åke,

Härligt att få in dig på bloggen.

JAg förstår att båtturen är att rekommendera.

Jag har själv funderat på att åka någon av alla dessa båtar som finns i vår vackra stad.



Går Solabåten utanför dig? Måste man boka?



Kul att ha "hittat" dig igen... på din egen gård.

Kommentera här: